fredag 29 november 2013

Vår adventsljusstake!

Vår egen adventsljusstake till matsalsbordet blev tillslut en riktig robust och stor sak. Vårt matsalbord är ganska stort och rymmer med iläggsskiva faktiskt alla 16 personer när vi samlar närmaste släkten. Så ett för litet arrangemang på bordet ser bara fjuttigt ut :)! Så här har jag gjort den:


I vår bod hittade jag en 90 cm lång gammal planka som blev över när vi tillverkade de nya borden i cafèt. 
Från Hantverksgården tog jag ljushållare med stick. (Här ligger även 1-4 siffror som jag sen inte använde)



 Jag borrade fyra hål till ljushållarna och lade en bit vaxat papper på brädan och tryckte fast ljushållarna i hålen.



Några taklök som vi hade i cafét i höstas tog jag ur krukorna...


..och placerade.



Så täckte jag upp med grönmossa, lite spansk mossa, några pärlnålar och strödde till sist lite dekorationsnö ovanpå.



Enkelt och robust i naturmaterial.





Hoppas ni får en skön första adventshelg!
Vi har öppet hela helgen och även idag förstås om ni vill göra en utflykt!


Kram
Eva

Inga kommentarer: