torsdag 21 november 2013

Tänk upp och ner!

Vad kul att så många hittade in här igår.
 Jag tycker det är roligt och smart att hitta nya användningsområden med saker man redan har hemma och kanske inte använder så ofta. En skål kan bli en kruka, en kruka kan bli en lampa, en stol kan hängas upp på väggen och bli en hylla, en tom flaska med ett band runt halsen blir en enkel vas osv.
 Titta er omkring hemma så hittar ni säkert mycket.

En ljuslykta eller ett glas med fot upp och ner blir en ljushållare med tittskåp i foten.
Det kan vara snyggt att samla ett gäng udda glas med fot i en grupp.
 Kanske att alla får olika teman i foten och ställs mitt på det dukade bordet.
Vilken snackis det kan bli på julmiddagen... :)
Ljuslyktorna jag använt finns på Hantverksgården 69 kr och 110 kr. Det lilla renhuvudet kostar 25 kr.

Nu på morgonen har jag förberett helgens bakning. Det går fortare om jag har allt iordning när jag sen bakar.
Nu ska jag snart på utvecklingsamtal för dottern i skolan och sen fylla på varor och förbereda öppningen. 

Ha en skön dag!
Eva

                                                            


Inga kommentarer: