torsdag 19 september 2013

Höst ute men jularbete inne!

Det är tyst här på bloggen. Anledningen är att hela mitt huvud är fyllt av en kommande årstid som känns alldeles för tidigt att skriva om: Jag jobbar för fullt med julen, både tillverkning av julsaker och förberedande av ombyggnad till Julbutik. För mig är det arbetsmässigt bara höst nästa vecka också sen stänger vi hela oktober för att bygga om och fylla ladan med JUL och öppnar åter första helgen i november.

Jag håller på julbilder ett tag till men lovar att bloggen kommer översvämmas av det om drygt en månad...

Visar istället en bild från vår matsal och det ena skåpet vi köpte i våras. Jag har satt glest, grovt linne som insynsskydd i dörrarna. Tallrikshyllan har min pappa tillverkat efter min ritning. Tallrikarna är blandat arvegods, loppisfynd och nyköpt. Ljusstakarna och glaskupan från Hantverksgården och trälådan från Dianas mysiga loppis i Kaga.


 
Ha en skön höstdag!
KRAM
Eva

1 kommentar:

Husbilen Tuzzen sa...

Å, det där skåpet är sååå fint. Tyvärr blev det inte så bra hemma hos oss.

Hua, jul redan... men det går fort nu så det är bara att förbereda.

Kram Helén