torsdag 11 april 2013

Vårtapeten på plats!

Godkväll!
Nu är det dags igen för den eviga förändringen i butiken. Idag har jag och min Far tapetserat två av "tittskåpen" och jag måste säja att jag blev väldans nöjd. Borta är hönshuset och in kom en trädgårdsbod. Rensat vår egen bod på alla gamla trädgårdsredskap med rätta patinan som rekvisita. Nu ska det piffas och puffas överallt, massor nya varor har förstås kommit och lite tillverkats. Nästa vecka ska jag åka till min blomstergrossist och köpa hem massor av blommor och kryddor att fylla butiken med. Det ska märkas och firas att det äntligen är vår, eller hur!? 


Jag planerar att vi ska köra samma tema som vi hade några gånger förra året: Teparty!  Min tankegång nu är att vi har teparty lördagen när vi våröppnar (20 april) och även lördagen veckan därpå. Måste provbaka lite först bara vad vi ska ha, tänker mig nu scones med tillbehör (förstås) och tre mini kakor av lite lyxigare snitt, så återkommer om detta. 

Nu tar jag kväller!

Eva

Inga kommentarer: