tisdag 26 februari 2013

Pyssla med knappar!

Jag har så många knappar sparade. En hel del har jag ärvt från Mormor och Farmor. Många väldigt vackra gamla knappar och många har jag också använt i olika hantverk. Här kommer några bilder vad man kan göra med gamla vackra knappar.



Så enkelt och väldigt effektfullt.
 Pärlemoknappar blir väldigt fint till den romantiska svala buketten medan färgade plastknappar skulle vara snyggt till en mer färgsprakande bukett.



Den här kudden har jag visat förut.
 Sydd i vadmal med blandade knappar i trä, horn, plast och metall. 
Såna kuddar finns att köpa i butiken.



Älskar såna här tygklädda gamla knappar.
 Fina att bara sätta upp på en tavla, kanske med dimensionsram.



Knappklädd ram, även här är det fint att matcha färgerna på fotot.



Uggla av knappar. Kul idè att sy på tex. kuddar...



Knappkransar. Använd en hård stomme av tex kartong och limma fast knappar eller böj kraftig metalltråd rund eller hjärtformad och "sy" fast knapparna med tunn metalltråd.

Bilderna kommer från min inspirationsmapp.


Idag ska jag packa upp varor, nu dräller det in varor här varje dag- det märks att det närmar sig öppning.

Ha en bra dag!

Kram
Eva

1 kommentar:

Satu Pysselblogg ! sa...

Bara fantasin som sätter gränser!
Gillar ugglan skarpt!
Kram Satu