torsdag 15 november 2012

Tittskåp av en slaktad sekretär!

När vi byggde de stora "tittskåpen" så fick jag en idè att göra små tittskåp också som inspiration. Jag hittade sex sekretärlådor i våras på ett loppis som fick följa med hem och nu fick de bli små hyllor till skåpen, mossa från skogen, tapeten är presentpapper från Panduro och innehållet är förstås sånt vi säljer i butiken.
De små tavlorna med förklaring har jag och maken gjort själva. Du kan du ladda hem dem gratis som PDF genom att klicka här. Det är så många som frågat om de är till salu men min tanke var att de bara skulle vara som inspiration men efter övertalning har jag ändrat mig så om någon vill så kan man boka sig på en låda som kostar 195:- styck utan figurerna i och hämtas i butiken vecka 51, 19-23 december. (Så att de får inspirera besökarna fram till sista veckan)




Lite julpyssel, ni kanske har egna lådor eller burkar ni kan använda som tittskåp. En burk som inte är för djup funkar utmärkt fast den är rund, bygg upp med lite mossa i botten så blir den plan. Småtomtar och annat har ju de flesta hemma annars finns det en hel del att välja på hos oss. Kottar och små mossiga grenar är också mysigt att använda, bara ut i skogen och plocka på marken. Ta med lite fika också men skynda innan Kung Bore kommer. :)
Mer julpyssel är på gång, tänkte först ha ett pyssel per dag men måste inse att tiden inte räcker, ett par-tre gånger i veckan fram till jul kommer det bli på bloggen.

Ha en bra dag!

Kram
Eva

Inga kommentarer: