måndag 5 november 2012

Föreställningen fortsätter!

 Då var första helgen av julbutiken klar. Mycket folk har det varit på båda dagarna men i lördags var det extremt mycket så kön ringlade sig i butiken och jag skulle behövt tagit in en person till så vi var 3 bakom kassan och så jag hade hunnit fylla på i hyllorna och hjälpa Tomas i cafèdelen med disken och koka mer kaffe men besökarna väntade snällt och inga sura miner såg vi utan alla verkade glada och nöjda.
 Jag är alltid så nervös innan första öppningen när vi gör om butiken inför de olika säsongerna. Lite samma känsla som att ha premiär på teaterföreställning eller släppa en ny skiva. Hur ska den tas emot-med liten budget så får man trolla med knäna ibland och det är faktiskt bara jag som inreder och dekorerar om hela butiken på 200kvm, tycker besökarna det är värt resan- många har åkt långt, vi har besökare från både Stockholm, Småland tom. från Dalarna och från alla håll i Östergötland. Många tar också med sina långväga gäster. I lördags hade vi långväga gäster ända från Syd-Afrika.
 Nu kommer lite bilder på sånt jag skrivit om innan men inte visat förut:


Här är vagnen min Pappa byggt. Det ska stå öppet/stängt på den helt vita plattan nedanför själva skylten men jag har inte hunnit att fixa det ännu. 


Staketet gjorde vi av läktbitar vi hade liggande och tog in några grenar för att det ska sticka ut och få lite Pippi Långstrumpkänsla på det hela. 


Bordet som Dottern Fredrika dekorerat själv.


 Fredrika bakom kassan i cafédelen.

Idag ska jag städa butiken, fylla på i hyllorna, göra klart en del av mina egna saker som jag inte hunnit, samt åka och handla baksaker och kaffe o sånt vi behöver till den här veckan och lite annat småfix.

Ps. Jag fick frågan i butiken om jag bloggar mitt i natten men klockan på bloggen är fel och jag vet inte hur man fixar det. Så ni behöver inte vara oroliga för jag är inte uppe klockan 4 för att blogga :)

Kram
Eva


Inga kommentarer: