tisdag 2 oktober 2012

Ombyggnad pågår!

Nu byggs det om i butiken. Min pappa var här idag, han hjälper mig att bygga om lite i logdelen. Väggen längst in ska få 5 "rum" med olika teman, som riktigt stora tittskåp tänker jag mig.
Igår hämtade vi vagnshjul som ska bli en plattform för vår nya skylt och då fick vi även med två sitsar som ska få bli någon slags soffor i butiken. Ledbergstomtarna har hittat sin plats idag och fler av tomtarna blir till ikväll. Så skönt när allt åtminstone i tanken börjar ta form. Men mycket jobb har vi framför oss innan allt är i hamn, 200 kvm butik plus utanför tar sin lilla tid att få var sak att hitta sin plats.




En av de 5 "tittskåpen" har jag tänkt ska vara en gammal diversehandel med julkänsla förstås och de här bilderna har jag letat fram som inspiration. Nedersta bilden ser ut att ha skridskor i taket, det tar jag efter direkt. Ska bli så roligt när det äntligen är dags att inreda skåpen.

Nu ska jag fortsätta med Ledbergstomtarna.

Tjingeling!

Eva

Inga kommentarer: