onsdag 13 juni 2012

Galoscher

Igår snickrade jag och min händige pappa på trähästar vi ska ha till barnen att leka med utanför butiken. Varje år har vi en barndag på Hantverksgården och tanken är att trähästarna och några andra låtsasdjur ska få ha premiär då. Visar när de är färdiga.


Idag tänkte jag visa något helt annat nämligen linnegaloscher jag sytt. De här hade vi för några år sen i butiken men jag fick lust att göra ett gäng i år igen. Till jul använder jag samma mönster men böjer till elefanttråd till medar så blir det skridskor.


Galoscherna är sydda i svart, oblekt och vitt linne.
De är ca 15*20 cm.

                          Imorgon ska jag visa hur man pimpar inredningen med ogräs.


                                   Ha en bra dag, här skiner solen iallafall just nu.
                                                                         
                                                      

Inga kommentarer: